onsdag den 25. februar 2015

Den bibliotekariske vinkel

Selvdreven udforskning og læring af nye områder som f.eks. Arduino, 3D printere, 3D tegning - ja i virkeligheden al selvdreven indlæring må være en vekslen mellem at finde ny information om emnet efterfulgt af nye eksperimenter.

Makerspaces på bibliotekerne giver mening - om ikke andet så netop fordi informations- søgnings delen af den selvdrevne lærings- proces netop burde være et felt som bibliotekarene kan befrugte med deres viden om samme.

Vi kan måske befrugte mere af processen, fordi den fundne information skal tolkes, kurateres og lagres i en mere optimal form for det lærende individ.

- Vi skal altså tilbyde hjælp til selvhjælp, og informationssøgnings-adfærden kan vi med lidt held inkludere i alle de it-introduktioner vi laver..

Disse tanker er under udvikling: I de kommende uger skal undervisningsindholdet for de 5 dage planlægges og i den forbindelse vil det vise sig om informationssøgningsadfærden naturligt kan inkluderes... (o:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar